Tisdag!

Hopp, då vare dags med ett litet blogginlägg igen :P

Har kmt iordning riktigt bra i min lilla stuga nu! Dock måste jag bli bättre på det där med diskningen (a) hehe.. Bara att ta tag i det, men det är ju det som äre svåra :P

Har gått riktigt bra på jobbet sen jag var sjuk :) Hela förra veckan var jag klar runt åtta varje dag! Och det har inte hänt sen jag började jobba själv (a) Kan bero på att alla sinkor är borta från gropen, och att massa kalvar har blivit avvanda! Fårt gåre iaf, och jag är nöjd!
Måste bara berätta om min helvetesdag igår (a)
Det går jättebra tills halva mjölkningen ungefär är klar, då har jag vart uppe i mjölkrummet och när jag ska tillbaka ner i gropen så halkar jag i trappan! :S Så jag skrapar upp min ena armbåge, slår i ryggen och får allmänt ont! Men bara att bita ihop tänkte jag.. Kort därefter så får jag en spark av ett as till ko! Träffade ena kinden, men mest näsan :S Så har ett rött märke där nu.. Hade god lust att gå hem då, men insåg att det är ju bara tre grupper kvar i gropen, så snart äre slut på eländet.. När sista gruppen är inne så får jag även ett mjölkorgan i huvudet! Inte skönt alls kan jag lova!! Så då vart jag riktigt nöjd med att mjölkningen var klar..
Efter den lilla incidenten flöt allt på riktigt bra, förutom motvinden påväg hem :P Men det hare ju vart i princip varje dag så! Så igår hade jag ingen bra dag.. Men det ändrades idag, då allt flöt på utan missöden :) Gillar sånna dgr..
Har Paxa med mig i gropen också, och det går bra sålänge hon stannar hos mig :P Har stängt alla dörrar så hon inte kan springa iväg, men hon gör det iaf! Men då gömmer hon sig nere vid foderblandaren, så jag vet vart hon är iaf :P hehe.. Fina har ett sår på benet, så hon skulle inte vara med i lagårn på minst hela denna veckan iaf! Så det får läka ordentligt..

I helgen är det kalas som gäller :D Sandra öppnar äntligen, och det kmr väl kanske lite folk hit till mig innan! Som det ser ut som iaf.. Kerstin det aset jobbar väl dock, men förhoppningsvis hinner hon hit en stund innan vi drar till staden och röjer :) Hoppas också att in syster kmr! hade vart skojj, och hon kmr inte undan alkoholen ;) hehe.. Planerna finns på lite lakritsshots, och det ska hon minsann ta åtminstone två :P Även jag ska vara ordentligt på lyset, för det kan jag behöva känns det som.. Har inte druckit på riktigt länge nu, så det ska bli gött att komma ut och träffa folk igen!
Blir lite isolerad härborta på Ön :P Men det är mitt val, och jag ångrar det inte en sekund! Förutom dagar som dessa då det känns som att hela stugan ska lyfta och blåsa iväg :S Men men! Är man på Öland så är man ;) hehe..

Har bestämt mig för att börja gymma med :D Har införskaffat mig ett gymkort på Malkars :) Första passet blir på måndag! Då ska jag köra ett kondition/styrka pass.. Känns bra! Och ska boka in en tid för instruktion med.. Så jag kmr använa rätt maskiner för att stärka upp min rygg som är målet framför allt :) Sen äre ju bara pos om man får bättre kondis och att det blir resultat på vågen ;) hehe..


Nu blev det mkt tjöt om inget alls :P Ska försöka bli bättre på det här.. Har jag sagt många ggr nu :P hehe.. Men det känns som att jag inte har ngt att skriva om, tills man väl börjar! Då blire sånna här långa inlägg :P Men jag har ju trots allt ett jobb att sköta! Då kan man inte sitta och skriva 10 inlägg om dan! Det får räcka med minst ett i veckan som är mitt mål ;) hehe..
Låter som att sängen ropar på mig med.. Dags för den nu! Måste försöka ordna lite här hemma innan jobbet imorrn :)
Men vi hööres hörrni! :)







Kyss och smek! <3













 Jag kan bli riktigt lycklig med dig! <3 

Kommentarer
Postat av: tina karlsson

sv: jag ska göra en fototidning idispidis :D

2010-11-01 @ 20:48:46
URL: http://tinakarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0