Året 2010 + lite till! :)

201 var året då allt skulle bli bra för mig! Och det blev det ju faktiskt tillsist :)

 

Januari:
Året firade vi in hos Jonas i Gelebo :) Lika bra som alltid.. Pratade i tlfn med en pojk som jag trodde jag verkligen tyckte om, men det visade sig att jag hade väldigt fel..
Kollade när Trekantens herrar tog hem Nybro open :) Men missade PAIF cupen som mitt eget lag spelade.. Tränaren ville spara min rygg, och det gjorde han nog ganska rätt i (a)
Skolan började den 11 jan, och det började bra och jag var ambitiös och ansträngde mig :)
Fyllde i min tatuering gjorde jag också :D Och kämpade på en massa med mitt körkort..
Tedde, Kim, Jessika, Pontus, Evve, Jocke och några till fyllde även år :)

Febrari:
Eddie fyllde år så vi firade han :) Men Kerstin åkte iväg helt utan mig till Grancan i två veckor! Och det hoppas jag inte hon gör igen :P hehe..
Det var styrketräning och träning med fotbollen! Vilket lönade sig ganska bra tillslut..
Var en del utekvällar! Och var även och kollade på en del jobb, men inget som jag fick..
Alla hjärtans dag låg jag i min säng typ hela dan och tjurade :P Precis som man ska om man är singel ;) haha..
Eddie, Gutta, Kusin jens, Amanda, Lotta, Emil, Karin, Torsten och fler fyllde år :)

 Mars:
Började mars månad med att vara sjuk :/
Hade några träningsmatcher också! Och jag slapp spela forward som lilla Trasan tydligen bestämt att jag skulle göra den säsong :P Skönt att spela där man är van dock.. Även Smålandscupen drog igång, och vi gjorde en mkt bra premiär då vi vann mot Mönsterås! Och på kvällen var Rosenström på Sandra, och kvällen var underbar som vanligt :D
Jag började fundera på vad jag ville med mitt liv.. Och jag bestämde mig för att plugga vidare! Först var jag inne på Idrottslärare, men det blev Idrottsvetenskapligt program som jag tillslut sökte.. I Kalmar och Halmstad :)
Mamma, pappa och Petra drog utomlands och lämnade mig hemma en vecka! Då passade jag på att baka och fixa tills släkten skulle komma och fira min födelsedag :)
Elin, Axel, Bondesson, Josse, Evve, Elli, Linda, Malin, Pontus plus en del fler firade födelsedagar i mars också :)

 April:
Detta var månaden då jag fick knäcka till ryggen, och fyllde 20 :DMin födelsedag firade jag med att spendera kvällen på O’learys med trevligt folk och körde ett music quiz :) Släkten kom några dgr innan och firade mig.. Jag och Tina firade senare våra födelsedagar ihop! En riktigt kul kväll det med.. 
Helgen som föjde var det vårfest i Grönhögen! Och det är en av de kvällar jag sent kmr glömma! Var hur kul som helst och slutade på bästa sätt.. Jag svävade på moln i flera mån efter det!
Det var även i April som jag sökte till högskolan..
Men det var inte bara kalas och glada dgr i april.. Den 23 april fick vi lägga in älskade vovven Ante på djursjukhuset i Läckeby! Han var i princip förlamad i frambenen, så han kunde inte ställa sig upp.. Veterinären trodde det var en propp i ryggraden elr ett diskbråck, men vi vet fortfarande inte vad det berodde på! Den 26 april tog vi bort honom.. Ett väldigt svårt beslut, men vi ville verkligen inte se honom lida längre! Han har det mkt bättre där han är nu dessutom <3 Vi kmr alltid ha dig i våra hjärtan älskade Ante!
Avslutade månaden på bästa möjliga sätt hos Jonas även denna gång :) Slutade alldeles underbart! (y)
Offe, Tessan, Hannah, Björn, Gabbe, Tina, Andreas, Ida, Dominika och många fler firade födelsedagar samma månad som jag J

 Maj:
Petra konfimerades, Tappe fyllde år och jag var ute på O’learys i början på maj! :)Serien drog igång med premiär borta mot Vissefjärda! Var även och tränade F-96 i Moheda på deras uttagningsläger :D Riktigt kul vare, och jag hoppas det gick bra för dom i Västervik! 
Och utekvällarna fortsatte, med mina underbara flickor :D
Var även ett år sedan bal och student i slutet på mån! Och jag fick faktiskt lite ångest, jag tänker inte säga ngt annat! Tyckte om min klass så sjukt mkt <3
Min kusin fick en liten flicka också! En liten Molly föddes den 23 maj :)
Avslutade maj månad med att grilla och åka båt med Kerstin! :) Slutade med en utekväll med Simon och Makkan på KM! Och jag skyller det lite på Kerstin faktiskt (a) haha..
Hade massa att tänka på denna mån, och det var jobb det gällde! Hade två jobb som lockade lika mkt.. Men det slutade med att jag inte fick ngt (a) Det var Ottenby och Odensviholm som jag hade att välja mellan.. Var ett riktigt svårt val dom emellan!
Hampus, Joel, Calle, Marcus, Emil, Anton, Mimmi och massa fler fyller även år i Maj! :)

 Juni:
Inledde juni med att ta med mig Jessica ner till Alby och Kerstin! :D En helt underbar helg med mina flickor hade jag! Alkoholen var ett faktum och vi grillade och hade en allmänt bra helg! Tkr jag vi kan göra om i sommar flickor <3
Sen vart det studenter också! Det var Emelie min babe och Joel som hade sin stora dag :) Jag och Märtha tog hennes vrålåk och begav oss ner till Torsås när Joel slutade.. En väldigt speciell resa kan man väl säga :P haha..
Lite fotboll och mkt festande blev det i juni! Inte minst var det ju midsommar ;) och den firade vi i Kulltorp hos Gunnar och Josse! Sen vart jag på Björket dan efter (y)
Var även på spelning med 2 byga läppar i Färjestaden där jag var med Simon! Tog båten med Kenny och Frida över och sov i hamnen i båten.. En mkt trevlig helg :) Slutade komvux gjorde jag med..
Och den 30 juni var det kattens tur att lämna oss! Det var en tung vår och sommar för oss.. Men vi ville inte att våra kära djur skulle behöva lida en massa! Så nu har vi varken katt elr hund hemma i Nybro :/
Petra, Märtha, Thorsell, Marcus, Bea, Emelie, Frida och en hel drös andra firar födelsedagar i juni! :)

Juli:
Denna sommarmånad var jag över hos mamma och pappa en natt som befann sig på Lundegård! För där utspelade sig Dansbandsveckan :) enda anledningen att jag var där var för att Sannex spelade.. Lärde känna nytt trevligt folk, och jag var inne i bussen :P haha..
Lyckan var också total när Spanien tog hem guldet i Fotbolls-VM :D <3
Hoppade på en aktivitet genom AF också, där jag var snickare i två veckors tid :P hehe.. Längre var det inte, för jag fick ett jobb! :D
Fick hem besked på mina ansökningar till högskolan, och jag var satt som reserv på båda skolorna!
Rosenström var återigen på Harrys i B-holm, och det var awesome som vanligt :D trots vissa små missöden (a) hehe.. Men det hoppas vi inte kmr hända många ggr till :P
Åkte på träningsläger med tjejerna i Trekanten! Och det var helt underbart, även om det regnade bort lite :P hehe..
Juli avslutades med klassträff! Även om vi bara var typ 6-7 stycken från klassen så hade iaf jag kul :) Hoppas det bli fler ggr och att fler kmr!
Kusin Johan, Annie, Bonnen, Simon och ett par stycken till firar sig i solen! :)

 Augusti:
Det var i denna månad jag började jobba hos Bosse Karlsson i Jordtorp på Öland.. Så ”veckopendlade” typ i början.. Bodde först i en liten stuga på gården, men i slutet på augusti fick jag tag i en stuga en bit bort :D
Gjorde inte så mkt mer än att jobba typ :P Åkte och tränade lite ibland..
Men den 25 aug så hände en lite olycka! Jag var med och speladematch mot Madesjö, och skadade självklart foten :P har inga men av den idag, men det tog tid innan jag slutade känna av den.. Spelade en match till på hela säsongen! 
Blev antagen till högskolan i Halmstad också.. Men pga jobbet så tackade jag ju förstås nej :P Fick även reda på lite senare att jag kmt in på högskolan i Kalmar, men tackade självkart nej till dom också :)
Var på dop för lilla kusinbarnet Ingrid-Stina också :)
Sebban, Malin, Emma, Cilla, Martin, Kusin-Per och en hoppe andra firar födelsedagar såhär i slutet på sommaren! :)

 September:
Inledde september månad med att flytta till min egen stuga på Öland :D Är jättenöjd och trivs jättebra i den!
Annars vare mest jobb som gällde i september! Hade lite jävliga dagar då och då, men det är sånt som hör till :P hehe..
Sandra öppnade, och det stället har vart lika välbesökt som alltid i höst! :)
Började träna på Makars med! Gjorde nytta faktiskt.. Men sen snön kom så har jag inte vart där.. Vilket är typ 2 mån sen :S Riktigt dåligt av mig.. Men då jag får cykla på en stor väg för att komma dit så är jag inte så sugen på det :P hehe..
Karin, Hanna, Mamma, Madde, Micke och lite annat löst folk firar födelsedag i höstens första månad! :)

 Oktober:
Skaffade min älskade Xperia x10 mini pro den andra oktober! Och jag är lika kär i den fortfarande :P
Började även jobba helg! Vilket gav mig lite mer klirr i kassan ;) hehe.. Och så började ju självklart Bonde söker fru! Höstens höjdpunkt ffs :P
Köpte tv med! Var trött på min lilla 17” jag lånat av farfar :P Så hittade en 32” wide tjock TV på Blocket som jag köpte.. Lite lagom, och framför allt stor skillnad ;)
Åh, trodde jag skulle dö en kväll! När jag hade duschat och höll på att klä på mig så sitter det en spindeljävel stor som jag venne vad rakt över min säng :O Och alla som känner mig vet att jag är fett spindel-rädd :/ Jag kan säga er att jag sov på soffan den natten (a) hehe..
Annars jobbade jag väl mest, och var ute lite då och då :)
Jonas, Sandra, Coach Trasan, Johan, Jannice, Marie och några fler firar födelsedag i oktober :)

 November:
November inleddes med att cutta av håret lite och besöka Sandra med min tjeja Kerstin! :) Lika kul som vanligt.. Även om hela kvällen inte riktigt blev som vi tänkt oss :P
Följande vecka jobbade jag utan Fina, för hon hade fått ett sår på benet, så dom ville inte att hon skulle vara ute i lagårn och springa då..
Och Rosenström var på Sandra :D Var ute i Sjöahult hos Björn och Jessica på förfest.. Sen gick det buss in till Sandra! En riktigt jävla kul kväll :D Som vanligt när kungen spelar!
Vart fett sugen på att åka utomlands när snön kom och allt.. För jag ville inte vara kvar i Sverige med en massa snö (a)
Hade avslutning med fotbollen också! Spelade Lasergame, där jag självklart var number 1 ;) haha.. Sen bar det av till Rosenlundska källaren där vi käkade lite :) och hade en liten prisutdelning! Jag lyckades bli Årets bakis (a) och årets buse, tsm med Karin och Ewe :) Frågan är ju nu bara om man ska skratta elr gråta över det priset :P haha..
Var på Skansen när dom började med julbord! Var där med jobbet :)
November månad avslutades med en två-dagars fylla :P Black-Jack och Larz Kristerz var på Sandra! Och lördagen slutade ganska bra.. Elr det skulle jag inte upptäcka förrns några veckor senare! Träffade Mattias på nattbussen den 27 nov, och det slutade ganska bra om man säger så :) <3
Jessica, Larsson, Jonas, Natalie, Kerstin och några till fyller år i november! :)

 December:
Såå, årets sista månad då!
Umgicks ganska mkt med Mattias (a) men han ändå med lite annat..
Bl.a så var jag och Mimmi på Sandra när Sannex spelade :D och Andreas var lika snygg som vanligt ;) hehe..
Var och gjorde min tatuering nummer två! Och jisses så nöjd jag är :D Jättefin är den!
Firade Emma, och Mattias var med! Trodde inte han skulle komma först :P hehe.. Sen jobbade jag lite mer, och jobbade ännu mer!
Mattias bjöd på tre-rätters :P för det hade han lovat mig! Massa gott vare.. Och jag träffade hans föräldrar också (a) hehe.. Lika pinsamt varje ggn man ska träffa föräldrarna, men jag kunde ju knappt prata hlr så det gjorde ju inte saken bättre :P haha..
Var hemma i Nybro och bakade julgodis! Knäck, risbräck, pepparkakor och valnöts-godis som mamma gjorde! Jag och Petra är typ bäst på att baka pepparkakor ;) haha.. Och pappa och jag gjorde asgoda knäck :D Älskar knäck (a) hehe..
Köpte mig en gran gjorde jag ju självklart också! :) som jag och Mattias gjorde så fin så med det lilla julpynt jag har :P haha.. Panikköpte mina julklappar den 23 dec :P haha.. Jag och Mattias var nere på köpstaden och fixade det!
Sen jobbade jag på julafton, och åkte med Emma och Martin hem till Nybro för att fira jul..
Juldagen var vi hos Moster Bibbi och firade med släkten! Sen åkte jag hem till Mimmi för att inta akohol :) Skulle gått till Sandra.. Och det gjorde vi, för att stå i kö i 45 min! Vi gick tillbaka till Mimmi för att värma oss innan vi gick tillbaka, men vi fick höra att dörrarna var stängda :P så vi hamnade på The Rock typ en timma innan jag tog bussen hem.. Hamnade på efterfest hos Jonathan med :P hehe..
Sen jobbade jag i mellandagarna innan det var dags för nyår! Och det firade jag med Mattias i Funkabo hos Martina! :) Träffade hans kompisar för första ggn, och det gick jättebra! Rätt skönt gäng :P hehe..
Daniel, Linn, Emma, Oskar, Mats, Niclas och en jäkla massa andra fyller år i december! :)

 Januari:
Passar på att skriva lite om januari när jag ändå hlr på :P
Året inleddes på bästa möjliga sätt :D Jag och Mattias blev tillsammans den 1 januari <3 Och jag är såå lycklig! Och det första vi gör är att åka hem till Nybro för att hälsa på hemma.. Så han fick träffa mamma och pappa! Och han överlevde faktiskt :)
Jobbat en massa har jag gjort, och självklart träffat Mattias!
Var ute trettonhelgen! Fick med Mattias till Sandra och det var riktigt kul! Även om man fick ta det lugnt, för jag skulle jobba dan efter.. Jobbat min sista helg och träffat Emelie har jag gjort med..

Anledningen till att jag jobbat min sista helg är att jag tyvärr inte ska jobba kvar i Jordtorp efter den 27 jan! Har trivts så sjukt bra, men var väl antagligen inte det rätta stället för mig antar jag.. Så nu återstår det att se vad man hittar på istället!

 

Nu landar snart Mattias hos mig, efter mkt om och men! Längtar sjukt mkt efter min pojk, som jag inte träffat sen i fredags! :( <3

Men vi hööres hörrni!

 

 

 

 

Kyss och smek! <3

 

 

 

 

 

 

Mattias Thunberg – Mitt hjärta är ditt! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0