Söndag!? Måndag!?

Jisses så trött jag är idag!
Men har man haft en helg med två hårda dagar med alkohol i kroppen får man skylla sig själv :P Man mår ju som man förtjänar helt klart!

Annars hare inte hänt så mkt sen sistens.. Jobbar på gör jag, och tränar lite då och då! :) Ska försöka bli lite bättre på träningsfronten dock.. Började bra, men nu börjar det tappas av! Aja baja fröken Arvidsson ;) haha..

Jobbet har gått kalasbra sen jag jobbade helg! Har flytit på så jäkla bra :) Så nu äre snart dags igen dessutom.. Jobbar måndag-torsdag, ledig på fredag sen jobbar jag helgen! Men det tkr vi om, för då blire massa extra pengar (a)
Och nu hoppas jag på att alla våra dräktiga kor väntar med att kalva tills efter helgen, så jag slipper dom då :P hehe.. hatar spannkor! :/ Det räcker med dom behandlade vi har just nu.. Spannmaskinen och jag går inte riktigt ihop va (a) fast när jag har en riktigt bra dag, då har den det med! Men har man en sån dag då allt bara går fel, tro fan att den ska jävlas med en också :P Uscha, spannkor borde inte få finnas ;)
Trivs kalasbra på jobbet fortfarande, spec nu när det flyter på så pass bra :) Och dessutom när det är lön imorrn, elr idag.. Beror på hur man ser det :P

Men när lönen kmr så försvinner den typ lika snabbt! Mkt som ska införskaffas nu tkr jag.. Först och främst äre ju räkningarna som ska betalas! Sen behöver jag nya inomhus-fotbollsskor :P Och lite mer tallrikar, och julpynt
[:O] och så massa mat såklart! Hoppas på att det är en saftig lön som kmr så jag slipper snåla i slutet på mån igen :P
Ska ju förmodligen köpa tv veckan som kmr här nu :) Har hittat två st som jag ska kolla på innan jag bestämmer mig! Beror väl lite på vilka uttag som finns på dom.. Vill ju kunna koppla in datorn i teven då jag har mkt filmer och sånt på den här lilla skiten ;) Men men, får se hure blir med den saken..

Ska inte plåga er allt för mkt med massa skitsnack :P Men jag säger som alltid, måste försöka bättra mig med bloggandet.. Mest för er skull, så ni slipper såhär långa inlägg! Försöka går alltid, sen ska det ju göras med.. Brukar vara där det skiter sig ;) hehe.. Precis som med min instruktion på Malkars :P Ska boka in en tid för att få maskinerna visade för mig i gymmet.. Men det har jag ju inte fått tummen ur och göra än :P haha.. Kanske man skulle fixa imorrn!? Får se hure blir..


Tkr sängen ropar på mig nu, så ska göra den sällskap inne i sovrummet :) Bara älskar min stuga förresten! Om ni inte redan visste det alltså ;) hehe.. Kanske slänger upp ett till inlägg senare, kom på att jag måste berätta lite om helgen (a) hehe..
Men vi hööres hörrni! :)







Kyss och smek! <3













 Tell me what to do, 'cause I don't have a clue! :/

Kommentarer
Postat av: Anonym

Spannkor är bra, för utan dom skulle det tillslut inte bli någon mjölk i tanken. Blir det ingen mjölk i tanken resulterar det i slutet av månaden med ett tomt lönekvitto, till samtliga anställda. Så länge det inte handlar om behandlingskor. För då kan man fråga sig själv som mjölkar varför korna måste behandlas. Har man ögonen och öronen öppna, ser förändringar bland djuren kan man stoppa en smitta och där förhindra dessa utgifter samt spannkor av den sorten.

2010-10-25 @ 11:36:52
Postat av: Tessan

Glömde skriva vem som var avsändare.

Så du inte undrar över det. Förra kommentaren var inte ont menad, utan mer en tankeställare. Även om det är jobbigt (eftersom du dessutom gör det mesta i ditt pass själv). Du får tänka positivt så ska du få se att allt blir mkt lättare bland spannkorna också^^

Tycker du är duktig som försöker träna utanför mjölkgropen. Något jag själv inte gör så ofta, tycker mjölkningen räcker;P haha

Trevlig dag med dig // Tessan

2010-10-25 @ 13:41:50
Postat av: Ida

Jag vet att det är så.. Men ibland känns det som att det bara blir för mkt :P Spec när jag hatar spannmaskinen.. Fast jag tror att han har tatt åt sig när jag svurit och hållt på åt han! För det går faktiskt bra med den med nu :)

Asså jag spelar ju fotboll med, men sen jag började jobba har det inte riktigt hunnits med! Så började på Malkars för att inte tappa för mkt styrka och kondition :) Måste ju göra ngt liksom..

2010-10-25 @ 22:18:47
Postat av: Tessan

Ja det är klart, du mjölkar ju bara. Blir mest armar och gå fram och tillbaka då. Akta bara så du inte skadar dig. Det blir liksom en tedens till det om man tränar för mkt och har ett fysiskt arbete. Musklerna måste vila också för att byggas upp. Även om jag själv inte hade valt styrketräning. Jag tror simning är bättre. Då tränar man nästan alla muskler samtidigt, får kondition, plus att man inte påfrestar några leder osv med en massa stötar. Påfrestar kroppen gör man så mkt ändå på jobbet;D haha

2010-10-26 @ 14:38:13
Postat av: Ida

Än sålänge har jag ju klarat mig från skador, förutom den gången jag fick gå hem för ryggen höll på att ta död på mig! (a)

Träningen gör jag på hela kroppen! Så inget spec ställe, typ som armar elr ben elr ngt.. Mest började jag träna för att slippa ha problem med ryggen, men också en del för att må bättre och orka mer helt enkelt :)

Man får ju en del ben och arm träning genom att bära mjölkspann och dra taxin :P hehe..

2010-10-27 @ 23:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0