Projektarbetet!

ÄNTLIGEN ÄR JAG KLAR MED PROJEKTET! :D
Kom upp från lagårn för en stund sen där jag under eftermiddagen filmat klart mitt projektarbete :) Känns jävligt skönt att det äntligen är klart.. Idag fick jag med mig både Jessica och Mikaela :P Men det behövdes visade det sig..
När vi kom ner till bås så möttes jag självklart av synen att hon hade lyckats skita ner sig.. Hade jag väntat mig ngt annat liksom :P Så jag fick börja med att tvätta av skiten med en svamp, som tur var så var det inte så mkt ;) Trimmern hade jag lagt på laddning så nu satte jag igång att fortsätta klippa mjölkådran på ena sidan som jag inte hann med igår, samt att jag klippte lite på "hornkullen" på henne.. Sen vart det bara att dra ut henne utomhus för att försöka sig på att göra en topline.. Jag trodde detta skulle gå åt helvete, vilket det nästan gjorde, men tillslut när håret hade torkat till så gick det skitbra! Jag fick faktiskt till en topline på henne :P Även om det krävdes typ en halv flaska hårspray (a) Så jag får dra till H&M och köpa mig en ny :P hehe..
Simon i ettan hjälpte till att hålla i huvudet när jag skulle klippa färdigt det.. Men efter att jag klippt halva ena sidan så la batteriet typ av :/ Så hon fick gå in och äta lite medans batteriet laddade.. Efter en stund kunde vi fortsätta klippa klart huvudet, men då höll Tobbe i för Simon hade slutat :P När vi var klara med det så var det dags för mig att byta om för vi skulle visa kon med! När man visar en ko ska man ha speciella kläder.. Nämligen jeans och en skjorta! Till bruna kor ska man ha en beige/brun skjorta, och till svarta kor ska man en vit.. När man visar svarta kor kan man även ha vita byxor om man vill, men jeans går bra det med..
Nu har jag ingen sån skjorta man ska ha till bruna kor, så det fick bli en vit, men huvudsaken är att jag hade en skjorta iaf :) När vi väl kom ut i hagen där jag skulle visa henne så blidde hon ju självklart lite vild :P Men det får jag ha överseende med, för hon har ju inte vart ute i hagen sen typ september oktober elr ngt sånt.. Det gick bra, och efter en stund så lugnade hon faktiskt ner sig.. Jag lyckades få till två fina uppställningar :) En för kviga och en för ko!

För att sammanfatta dagen så tkr jag det har gått bra, allt gick som jag ville idag.. Om man bortser från att hon var så vild då (a) hehe.. Imorrn ska jag hem och stressredigera en film hela dan och kvällen! Och nu sitter jag och gör en powerpoint som jag ska ha på redovisningen sen.. Hoppas den blir bra bara ;) hehe..

Nu ska jag se till att bli klar med redovisningen :P
Men vi hööres hörrni! :)




Kyss och smek! <3









Jag vill ha dig tillbaka! :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0